I vandet

Den udvidede have består af at jeg tager min cykel og kører i cirka 7 minutter til en lille strand i Kagevig for enden af Kagevigsvej. I går cyklede Mick med. Det var hyggeligt og årets første badetur – sent i forhold til hvad jeg plejer, et enkelt år var jeg i allede den 15. marts, kan jeg huske.

Nå, men så sad jeg der i badesko og svømmekostume og havde lidt ondt af mig selv – for hvordan man end vender og drejer det, så er det koldt at gå i de første mange gange. Man kunne jo også bare køre hjem igen, tænkte jeg. Bare at have siddet dér på stranden med udsigt over bugten, høre vandet klukken, så de andre bredder, de skinnende gule rapsmarker, himlen det blåeste blå. Et enkelt Dannebrog vajede i horisonten og selv om jeg ikke er patriot, så er det jo kønt, det synes jeg.

Endelig besluttede jeg mig for at vade ud i gyset det kolde. Og så var vandet lunkent! Virkelig: lunkent. Det blev ved med at være som i august eller sydpå selv om jeg vadede længere og længere ud. Besynderligt. Jeg svømmede rundt længe. Selv Mick gik ud, han der er så kuldskær som nogen.

Den behagelige fornemmelse i kroppen er ubeskrivelig. Både mens man cykler hjemad og hele resten af aftenen.

2 Comments Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    At have 7 minutter til et havbad må være ganske skønt. Hvis man tager til et eksotisk sted sydpå, er der nok oftest mere end 7 min. til en havdukkert. Reklamer ikke for eget med det, snart kan der så være sort af badende. KH mor

  2. miri siger:

    Hvor er du sej🙂

Skriv et svar

