Hvidløg, klematis og kameraholdning med hældning

Hver dag, næsten da, går jeg en tur rundt i haven. Ikke i hele haven, for den er så stor. Men i hver sin del hver sin dag. Frodigheden, overfloden, overvælder mig til stadighed. Hver dag noget nyt, noget jeg ikke havde ventet, så hurtigt. Overvældende. Hvad skal jeg fotografere, hvad skal jeg skrive om?

Og så frustrationen over at være bagefter. Ikke at kunne indstille forventningerne realistisk. At ville for meget og derved komme bagefter. Når der kommer besøgende kan jeg sige alle ordene og jeg ved at det passer. Men følelsen inde i, den sande følelse, er at jeg er bagefter og at det er for dårligt.

Nå, men pyt med det. Bagefter eller foran eller lige midt imellem, som Jon Kabat Zinn siger: “Lige meget hvor du er, så er du lige her”. Og det er jeg. Lige her. I min have på min ø. I frodighed der udvikler sig i sneglefart henimod et permakulturelt design. Og jeg nyder det.

2 Comments Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Alting er så frodigt, desværre er der vel ved at være vandmangel, så tingene ikke kan blive så frodige, som de bliver, hvis de vandes fra Vorherres regnbyger.
    KH mor

Skriv et svar

