Forførende dufte

Ja, den gør altså ikke som jeg vil, den billedoploader. Og fotos er jo det halve af fortællingen på sådan en side som denne.

Nå. Men jeg har taget det fineste foto af vores duftende soveplante. Tænk, jeg kan ikke lige nu huske hvad den hedder, måske er det nogle af mine hjerneceller, der er faldet i søvn. Vi har den i to udgaver – nu kom navnet, BALDRIAN. En have baldrian og en læge baldrian, den første er købt på det økologiske gartneri i Horslunde og den har spredt sig gennem frø, den anden havde jeg med hjem fra Orø Urtehave sidste sommer, der er 4 stks. Skærmene er hvis med hang til det let rosa, bladene store og fligede. Det er en staude, så den kommer igen, år efter år, og kræver ikke det store med hensyn til pasning.

Den sender sine dufte efter det i haven gående og nydende menneske. Om aftenen i vindens stilhed dufter den ud over en radius på ja, jeg vil tro 20 meter.

Uhm!!

One Comment Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Jeg ledte efter baldrian i diverse staudebøger kunne ikke finde navnet, fandt navnet i en Flora. Det er navnet på noget ukrudt, men hvad er krudt og hvad er ukrudt. Baldrian er nok ikke så almindelig, hvad den vel burde være med en så dejlig duft.
    KH mor

Skriv et svar

