Citrontræets skæbne

Nå, nu var det hvis skærm igen. Jeg havde ellers taget et fint billede af det fine løv på citrontræets grene. Det har skudt, det lever og det vil overlever. Det står stadigvæk inde i havesturen, jeg ved ikke om vi kan løfte det ud når nu lurven er så stor og tung, det skal vist nærmest rulles. Men det fot må du tænke dig til for teknikken funker ikke – og jeg syns jo jeg gør som jeg gør alle de andre gang.

Nå.

Men så i går hørte jeg, at myrerne (der jo færdes i citrontræet) faktisk er et skadedyr. For de holder ikke bladlusene nede, de holder bladlusene som vi andre holder køer. OG det var netop dét, der sidste sommer nær havde slået citrontræet ihjel, alt det spind fra alle de lus, som myrerne altså ikke bekæmper men tværtom holder vedlige. Så det skal jeg have gjort noget ved, myrerne ud af citrontræet!

One Comment Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Gak til myren og bliv viis – Vær myreflittig. Jo, man har nok set lidt op til myren. For et par år siden hørte jeg, at myrer kunne boltre sig voldsomt under folks huse, så jeg begyndte at hælde gift langs soklen, hvor jeg kunne se, myrerne var i gang, håber så at afværge de værste ulykker.
    Bladlusene er godt i gang, sådan er det altid i meget tørt vejr. Og det ser ud til at vare lidt endnu med tørken.
    KH mor

Skriv et svar

