Jasmin

Vores jasminbusk er ved at være en rigtig busk nu. Jeg fik for en del år siden en lille aflægger af en særligt velduftende jasmin hos Rita og Palle Hildebrandt her på øen. Mange af de planter jeg har refererer til en anden person eller til det sted, jeg har fået dem. Når jeg ser jasminen – eller som i denne tid hvor dens duft gavmildt breder sig i hele gårdrummet – tænker jeg altid på Rita, som jeg havde et godt samarbejde med, da vi startede Fejø Hjemmeside. Hun fotograferede med Fejøforeningens digitalcamera, det var ikke alle, der havde sådan et dengang. Det er underligt, at noget der ligger blot 5 – 10 år tilbage opleves som “for længe siden”. Rita er død nu. Men de døde lever i de levendes minde.

One Comment Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Jasminer har vi ikke, nøjes med at dufte til naboens, det er jo også dejligt.
    KH mor

Skriv et svar

