Peberrod og bronzefennikel

Nå, det er hvid skærm igen, men pyt, billedet var faktisk ikke særlig godt. Jeg fik en flot potte med en peberrodsplante i og det er een af de tung jeg meget gerne skulle få gjort i dag, få plantete dén. Jeg fik den af een jeg kender, som hedder Siri Grinde, hun er også permakulturist og hun har den skønneste kolonihave lidt syd for Køge.

I går fik jeg også to små potter med bronzefennikel, af Sue Upton som bor her på øen og som også har den mest fantastiske have i bedste engelse landstil. Jeg synes selv jeg når pænt meget i livet, men ved siden af Sue er min indsats for intete et regne – men nu skal man jo ike sammenligne og jeg er god nok som den jeg er. I hvert fald så indeholder min to do liste for i dag også at plante de to smulle bronzefennikle fra Sue – og krydse fingre for at sneglene ikke æder dem. Det går nu ellers meget godt, der er en del salat, grønkål og bønner, der har spiret og det ser ud som det får lov at stå.

4 Comments Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Det er dejligt at få plantet lidt, regnen lader vente på sig, så man må huske at vande.
    KH mor

  2. Staudeanne siger:

    Jeg forsøger med bronzefennikel i en gammel terracottakrukke i år – det tegner faktisk indtil videre til at blive en succes.

  3. majbritt deleuran siger:

    Hej

    Jeg har en stor bronze fennilke, nogle har fortalt mig at det er roden man spiser og ikke bladene, hvad gør man????

    Håber du kan hjælpe mig

    hilsen
    majbritt deleuran

  4. Jeg spiser bladene, jeg nipper bladspidserne af og bruger det som dild og hakket i salater. Med almindelig fennikel kan man også skære planten af og spise selve stænglerne, der former en stor knold, jeg ved ikke om bronzefennikelen også gør dette, det er første år jeg har den. Man kan ogås tage frøene og bruge dem som krydderi, det er godt i brød, hvis man kan lide den søde lidt anis agtige smag. At man skulle spise roden har jeg aldrig hørt og har hellerikke selv erfaring med dette.

Skriv et svar

