Høst og regnskab

Som noget nyt forsøger vi i år at skrive op, hvad vi høster. Det er er ikke så lidt, når man begynder at tælle alt det sammen, som man enten anser for en selvfølge eller som man eventuelt bare lader gå til spilde, fordi man ikke får det ind i sine daglige rutiner at glæde sig over jordens overflod. 4 kg ribs og 11,5 kg stikkelbær i fryser og i marmelader. Og 650 gr hindbær, jeg kan plukke iegn i dag. Pus alt det løse som man bare går og putter i munden eller lige går ud og henter til en salat eller til maden.

Jeg talte med en lokal fejø dame om det forleden. Hun er gået på efterløn og hende og manden har masser af penge, de mangler i hvert tilfælde ikke noget. Men hun har så meget, som hun synes hun skal, hovedet bliver fyldt op af det. Så er det det og så er der det og så er der også lige dét.

Ofte tror jeg der sker det for mange af os såkaldt moderne mennesker at alle de muligheder gør at vi ikke når at se de værdier, der ligger lige for næsen af os. Eller er det bare mig? Jeg føler mig i hvert tilfælde rig. Tak.

One Comment Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    I kan altså høste masser af frugt. De første år husker jeg især blommerne, jeg har prøvet at forspise mig i dem. Men et par af træerne har I vist fået fældet, de blev vel for gamle.
    KH mor

Skriv et svar

