Vilde blomster

Jeg cyklede ned for at bade i går, det gør jeg næsten hver dag. I år er der hvede på marken ned mod stranden. På hver en bar plet der måtte være kommer det såkaldte ukrudt, de vilde planter. Vores kultur har bare besluttet sig for, at det vilde, det utæmmede, det er noget barbarisk noget som man må have under kontrol. For min del er jeg noget skeptisk over for kontrol, jeg tænker mere i balancetermer – at kulturplanterne kan gro side om side med naturplanterne og på den måde kan vi bevare jordens biodiversitet. Der er så ufatteligt meget vi ikke ved om mikroorganismernes betydning for livet på jorden – og de er vilde.

One Comment Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Tak for de vilde blomster, dejligt billede. Der var nogle år, hvor vejvæsenet slog grøftekanter meget hæftigt, da så man ikke så meget til vilde planter i blomst. Nu får de vilde planter mange steder lov at komme i blomst, og det er et flot skue.
    KH mor

Skriv et svar

