Egne frø

En dag for ikke så længe siden fik jeg “bælget” de små bælge, som grønkålsplanetn i havestuen havde sat. Gad vidst om der er nogen spirekraft idem? tænkte jeg og såede dem straks alle i denne bakke. Der gik ikke mere end to dage, så havde de spiret!!

Nu er jeg i færd med et udplantningsforsøg, i første omgang i en kasse. Aæt hvad jeg eller har sået eller plantet ud i bedene, det har sneglene ædt. Der var så mange af de brune snegle forleden at jeg samlede dem ind i et stort bæger og hældte kogende vand over, bwadr. Ja, det vil sige, der er nogel blomsterfrø, dem har de ladet være. Og nogle rucola salat, det bryder de sig åbenbart hellerikke om. Tomaterne står fint også. Og nogle kartofler.

2 Comments Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Hver gang jeg ser noget insektgnaveri i haven, tænker jeg på, om det monstro er disse snegle, som vi har hørt om i 10 år, og at de nu har haft held med at brede sig til hele Norden. Med al den forskning, der foregår, er det lidt mærkeligt, at man ikke har fået lidt mere kendskab til disse kræ. Hver enkelt haveejer må opfinde sine egne metoder.
    Men held og lykke med dine nye frøplanter! KH mor

  2. annemoloney siger:

    Ved du hvor man mener at disse snegler er kommet fra?

Skriv et svar

