Hyben

Sørme om ikke vi fik plukket en kurvfuld hyben og renset over halvdelen. Der var 850 gr rensede hyben på den gamle køkkenvægt. Jeg overhældte det med sukker, det bliver nok først i moregn formiddag at jeg får lavet noget sylt af dem.

3 Comments Add yours

  1. Jeannette siger:

    Uhm….man kan smage det for sig!!! Vi har kigget langt efter moreller, især på træer som var bugnende fulde sidste år. Men ingen at se!! Så nu håber vi på hyldebær de steder hvor der ikke er plukket for mange skærme og på blommer :o)

  2. annemoloney siger:

    Vi ar faktisk fået en masse sorte moreller forærende fra Forsøgsplantagen, i dag kommer der en spandfuld mere, regner jeg med. Jeg har lånt en udstener, jeg tror bare jeg lægger dem i fryseren i første omgang.

  3. Mona Madsen siger:

    Det er en yderst interessant sammensætning med hyben. Den opskrift skal jeg helt sikkert prøve snart. Jeg er meget vild med hyben og bruger ofte hyben i min madlavning. Ellers kan jeg også anbefale hyben-portalen http://www.alt-om-hyben.dk , hvor der er et hav af spændende hyben-opskrifter.

Skriv et svar

