Modne moreller

Fra Fejø Forsøgsplantage har vi fået modne moreller i spandevis. De er helt fantastiske. Den første spandfuld spiste vi bare. Den næste er blevet udstenet med en lille fiks udstener og Danielle eksperimenterer med forskellige slags syltetøj.

5 Comments Add yours

  1. esther vinter pedersen siger:

    Sådanne moreller smager bare vidunderligt, hvis jeg havde adgang til dem i spandevis, ville jeg nok få mavepine.
    KH mor

  2. Thorbjørn Heller Johansen siger:

    Men, men….. Hvad med en opskrift. Jeg har også et par spandfulde modne røde moreller, som jeg vil gøre noget ved -lave syltetøj eller lignende – men kan ikke finde opskrifter på nettet. Jeg vil helst lave noget uden tilsat sukker….

  3. Hvis du vil lave nogte uden sukker, så skal du benytte de gamle henkogningsmetoder. Jeg lavede engang en suveræn syltetøj af moreller og sommerpærer, lige meget af hver og halvt så meget sukker. Enkelt og godt.

  4. kim brodersen siger:

    lækkert lækkert bare det var mig der hade adgang til så mange moraller det er simpelhen bare så lækkert, men hvad er navnet på denne sort er det noget i kan hjælpe med…?

  5. Desværre kender jeg ikke sortsnavnet, den er formodentlig plantet i midten af 30´erne. MAn kan sikkert finde sortnavne på Pometet eller lignende steder, god fornøjelse.

Skriv et svar

