Bugnende tomathøst

Det synes som om det er flere årtier siden jeg såede de små tomatfrø, 3 forskellige slags hvoraf jeg selv havde fremavlet den ene slags. De små spirende planter havde en ussel start, jeg fik dem ikke vandet og passet og pottet om og ud på de rigtige tidspunkter, tomatplanterne overlevde, mere end de levde og trivedes. Men da de så endelig blev plantet ud begyndte de at tage revanche – og se nu bare hvor mange tomater jeg har nærmest slæbt ind!

Mange af dem vil ligge og modne og blive røde og af de grønne må vi eksperimentere med chutney og marmelade og grønne, stegte tomater. Mums.

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Man kan jo også sylte grønne tomater – med eller uden sukker. Det husker jeg fra min barndom, kunne bedst lide de søde med vanilla.
    KH mor

  2. annemoloney siger:

    Hmm, det må jeg vist prøve. Med vanilla.

Skriv et svar

