De nye støvler

Jo ældre jeg bliver, jo mere indædt bliver jeg på at jeg ikke vil smide ting ud. Mad har jeg vist aldrig smidt ud, men altid haft rimelig styr på planlægning af madlavning i forhold til indkøb, så råvarer sjældent er mugnet eller på anden måde blevet for gammelt. Aftensmad, der er tilovers, bliver spist dagen efter.

Tøj har jeg heller ikke smidt meget ud af og de sidste 5 år har jeg ikke købt noget nyt udover lidt fra genbrugser og 3 par mikrofiber strømpebukser. Ja og så en badekåbe, men den var af økologisk bomuld og i øvrigt en gave. Det har været tankevækkende for mig at der kunne gå SÅ lang tid uden at jeg behøvede at købe nyt tøj – eller sko – og hvor det, jeg har, faktisk begynder at blive slidt.

Men støvlerne, de gode, smarte, klassiske, dyre støvler som jeg købte en dag på Strøget hos Hallgren i 1992 og som jeg har fået forsålet og repareret foer i adskillige gange. De støvler, de fik et hul på næsen i vinters og fodtøj kan man jo ikke købe brugt. Jo, det kan man, men det vil jeg nu alligevel ikke.

I går var dagen hvor jeg ville kigge efter et par støvler, der kunne erstatte den ellers nærmest uerstattelige støvle fra Hallgren – jeg havde seriøst overvejet at tage til Købenahvn for at gå i Hallgren.

Jeg fandt denne støvle hos “Sacre Bleu“. Den er produceret i Spanien hos “El Natura Lista” og den skulle være ret så økologisk og recirkulerbar og miljøcertificeret og jeg-skal-komme-efter-dig.

Den er skøn at gå i, den er pæn at se på og den kan repareres.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Skønt at erhverve noget, der er holdbart, bekvemt at gå med og tillige ser godt ud. Tillykke med de nye støvler.
    KH mor

Skriv et svar

