Alpeviolen, igen, igen

alpeviol

For et par år siden fik jeg af min mor to alpevioler med hvide blomster. De stod i havestuen og blomstrede og blomstrede og blomstrede. Hen over sommeren satte jeg dem ude i rosenbedet og tog dem ind, da frosten kom. Så blomstrede og blomstrede de igen i havestuen. I forsommeren satte jeg potten ud ved rosenbedet – men jeg fik aldrig sat potten i jorden. Der var svære perioder med tørke og ind imellem alt det andet strejfede det af og til min tankervirksomhed, at jeg skulle se få smidt de planter på komposten. Rydde lidt op, med andre ord. Nå, da jeg så endelig skulle tage potten væk, så står de fineste to alpevioler, grønne og frodige, i den. Knolden har klaret tørken, kan jeg regne ud. Nu er jeg spændt på om de igen vil blomstre og blomstre og blomstre i havestuen.

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Tit er alpevioler bare så flotte, og i rigtig lang tid.
    Frost kan de vist ikke klare, men ellers kan de være meget robuste.
    KH mor

  2. Losarinas mor siger:

    De var sejlivede trods deres fine udtryk🙂

Skriv et svar

