Utrolig kraftfuldhed

planteDa jeg blev 54 kom en af de søde kvinder på øen, Merete, med et skud af denne plante. Jeg satte den i vand, de slog rødder og efter lang tid fik jeg den plantet i en potte. Sidste fprår var den blvet pænt stor og jeg pottede den om. Dette forår kom kattene og det tog hårdt på planten, jeg overvejede om jeg mon skulle flytte den ud fra stuen. Nå, men den klarede skærene og nu – selv om den ikke er pottet om, får alt for lidt vand og aldrog noget gødning – så kommer den med de hersens to skud helt nede fra potten. Jamen, det er da bare helt utroligt.

Når den blomstrer får den de yndigste små hjerteformede blomster, lidt lyserød/rosa i farven.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Sjovt, når en plante har en historie. Drivhusplanter er som regel flotte, de har nok bare ikke rigtig nogen historie.
    KH mor

Skriv et svar

