Man tager

nybagt

Ja, ja, jeg ved det godt, jeg har fotograferet og skrevet om brød før. Men hverdagen er bladt meget andet en lang række af gentagelser, som på forunderlig vis alligevel ikke er helt ens.

Som nu, da jeg skulle bage speltbrød (i forgårs). Den store røde emaljegryde frem, 2 ltr. vand plus 1/2 pakke gær. Røre speltmel i til det er godt klistret og havregrødsagtigt. 1 spsk sukker til ære for gæren.

Næste dag (i går): Salt i, røre rundt og tage dej fra til pandebrød. Uhm, de bliver bare SÅ gode. Tiden gik og jeg fik ikke lige slået dejen op. Nå, pyt med det, den syrner lidt, men er jo også fin næste dag.

Næste dag (i dag): Tage fra til pandebrød, nu havde vi jo lissom ikke noget friskbagt brød. Men ellers fra morgenstunden af ælte op med øko hvedemel, lad hæve i 20 – 25 min, ind i varm ovn, bage i 35 min ved 220 grader.

Og så smager det bare HELT fantastisk.

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Brødene ser lækre ud, så jeg kunne ønske, det var muligt lige at smage.
    KH mor

  2. Losarinas mor siger:

    Hverdagen er gentagelser, der ikke er helt ens.. ..
    Ja- brød kan f.eks være krumme🙂

Skriv et svar

