Amarylis løg

amarylis

I 2006 købte jeg disse to store amarylis løg. Mon ikke jeg startede bloggen i 2006? Løgene er altså indkøbt i forbindelse med den jul, der var den ydre anledning til at jeg startede bloggen. Løgene har fået at par børn, de små løg, der har hver sin potte. Sidste år, dvs blomstring forår 2008, kom der fin blomstring – altså efter eet år ude i Annes have, ind i Annes alrum og spire frem i Annes stuer. Nu er jeg jo spændt som et lille barn på om der kommer blomster igen i år. Indtil nu er det kun bladene, man ser. Jeg tænker også på om de små aflæggere kommer til at udvikle sig, vokse større og en dag blomstre. Tiden må vise det, jeg har ingen erfaring at læne mig op ad, andet end at min mormor drev disse løg frem år efter år. Men om hun også fik små aflæggere store og i blomst – det ved jeg ikke. Sådan er der heldigvis så meget kan kan gå og undre sig over og glæde sig til.

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Det var dog en fantastisk rejse, du og dine løg er ude på. Ikke noget køb og smid væk hér. Respekt 🙂

  2. evp siger:

    I år har jeg i denne december 2 kæmpestore amarylis, som jeg kunne ønske et langt liv. Mon jeg kan hjælpe dem med det ?
    KH mor

Skriv et svar

