Spansk omelet – Fejø tortilla

omelet

Man tager: Nogle rester af kolde kogte kartofler og skærer den i pænt tynde skiver. Steger dem på panden i olien sammen med et finthakket løg /1 dl. Salt og peber pus paprika på. 3 æg piskes sammen og hældes over. Steger langsomt 5 min på den ene side, vend med et grydelåg og steg færdig på den anden side, 3 min. Sammenlagt tager det et kvarter.

Kan spises som morgenmad, mellemmad, frokost, aftensmad, natmad. Kan spises ofte, man bliver aldrig træt af det. Godt med blommeketchup eller blommechutney.

Mums.

4 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Den opskrift vil jeg indprente mig.
    KH mor

  2. 1 dl salt og peber lyder af lidt meget? – 1 tsk?

  3. annemoloney siger:

    Jeg har udtrykt mig uklart. Det jeg mener er ca. 1 dl hakket løg. Jeg har skrevet: hakket løg/1 dl.
    Med hensyn til hvor meget salt og peber er det en smags sag hvor salt og pebret man bryder sig om maden, så det strør jeg på med rund husmoderhånd, så jeg synes “det er passende”.
    Tak for din kommentar i øvrigt, jeg tog en tur på dit site og det er jo lige “den slax” der også har min store interesse. Her hen over julen vil jeg læse mere på din side og måske linke til den, jeg blev især vakt på “Growing Power”.

Skriv et svar

