Lyset en januarmorgen

morgenlys

Måske skulle man have været maler? Eller fotograf?

Jeg er så optaget af dette med lyset, det er aldrig det samme. Det kan være mere eller mindre fascinerende, mere eller mindre tiltrækkende – ja, i mit univers bliver det tillagt een eller anden værdi af skønhed, intensitet eller hvad det nu måtte være. Det har meget noget at gøre med om det er klart vejr, selv om når det er varmere kan dis også være noget af det mest utrolige.

Her til morgen har lyset bare været SÅ smukt, cameralinsen kan langt fra opfange og gengive den stemning, som er så fortættet og langsomt i ændring som solen kravler længere og længere op på himlen. Men kigger du ud på din egen himmel, så er det jo det samme. Det virker magisk, men intet kan være mindre magisk, det er rene naturkræfter – ja kombineret med et lag menneskepåvirket atmosfære, der i høj grad påvirker lysspillet.

Igen vil jeg anbefale BADUT. Der er lagt op til tænksomme hverdagsskriblerier om liv med børn på en ø i hele januar, jeg kan kun glæde mig.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Hvor har vejret været smukt her de første 2 dage af 2009, dage med frost og sol samt stille vejr er bare vidunderligt.
    KH mor

Skriv et svar

