Vinterblomster

vinterjasmin

Jeg har vist skrevet det før – at tingene gentager sig. Den samme årstid, den samme måned, den samme dag, det samme tidspunkt. Gentagelse. Rytme. Rutine. Men ikke kedsomhed. For på sin egen sære måde er det også det samme under hver dag. At findes. At være i live. En ny dag begynder. Vinterjasminen blomstrer også denne vinter og minder troligt om, et efter frost og sne kommer tø og regn og sol og sommer også igen. Det hele hører med. Uden mørket erkender vi ikke lyset. Uden lyset – er det svært.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Årstidens rytme under hvis rammer vi mennesker kan udfolde sig .-)

  2. evp siger:

    Når jeg var rigtig ked af det, sagde min mor, at hvis jeg ikke kendte den mørke side af livet, ville jeg heller ikke kende den lyse. Det har jeg siden tænkt meget over.
    KH mor

  3. annemoloney siger:

    Ja, der er noget om det, det med at vi oplever livet i modsætninger. Og ja, det er noget man kan tænke meget over 🙂

Skriv et svar

