The blomster

Jeg har fundet dem derude, erantiserne. Ganske vist ikke på husets sydside, men på nordsiden og vestsiden, deres krumme nakker er brudt gennem muldlaget og kan ses, hvor solsorte og fasaner har skrabet løvet bort. En enkelt blok vintergækker titter frem med 1 1/2 cm, også på vestsiden. Men mod syd er der en HYACINT, en lillebitte een, som egentlig skulle være flyttet et andet sted hen, den er mindst 5 cm oppe.

Indtil blomsterne udendøre bliver mere fremtrædende vil jeg glæde mig over mine the blomster. Jeg fik de første engang af Pil og Thomad som gave, nu har jeg selv købt et sortiment hos Næstved Vinhandel, som jeg i øvrigt varmt kan anbefale. Jeg var af ated for at købe argentinsk rødvin til vores Tango Retreat, som løber af stablen nu på lørdag.

theblomst_11

De ligger dér, tørre og – ja, de minder måske lidt om uglegylp.

theblomst_2

Ned i koppen, varmt vand på. Langsomt begynder bladene at brede sig ud.

Og så, en smule mirakuløst, ligger der en blomst nede i teen. Det er grøn te og det smager rigtig godt.

theblomat_3

3 Comments Add yours

  1. Marina siger:

    Å de er så smukke teblomsterne men jeg troede faktisk at de var ret dyre og derfor har jeg aldrig købt dem.

  2. evp siger:

    Ja, foråret er på vej, rundt omkring har jeg set eranthis. De tror, det er forår nu, de bliver nok klogere, for der kan jo komme megen kulde endnu.
    Theblomster har jeg vist aldrig set, dem må jeg vist kigge efter i fremtiden.
    KH mor

  3. annemoloney siger:

    Theblomster er en skøn lille meditativ ting til hverdagen. Thehandleren vidste lidt om, hvordan de bliver fremstillet, pr. håndkarft, forstås. På den led er det måske politisk ukorrekt at købe dem? 3 for 12 og 6 for 20.

Skriv et svar

