Marcipan

marciNej, mandlerne i dette produkt er ikke egen avl fra Permakulturhaven – selvom vi nu høstede en pæn lille bunke mandler i år. Jeg købte marcipan fordi jeg til Tango Retreat ville bage en særlig æblekage med et lille lag marcipan i bunden. Det var til gengæld egne æbler, MacIntosh, det er utroligt som de holder. Og egne stikkelsbær, men de var fra fryseren, de ligger der så fint i 1 kg poser. Det kan jeg i øvrigt anbefale: 1 kg stikkelsbær koges op med 1/2 kg sukker og henstår i sukkerlagen til næste dag. Bær-med-lage køres i foodprocessoren. Denne stikkelsbærpasta kan bruges direkte på brødet som pålæg (og i pandekager!) og blandet med æbleskiver i  for eksempel kagen her. Det er superenkelt, billigt og det smager.

KANON!

Men resten af marcipanrullen måtte frem forleden, da jeg skulle skrive en fondsansøgning. Hold da op, det er nye tider. Ansøgningen ligger elektronisk på en server (derfra hvor man ønsker at ansøge), man opretter sig som bruger og sidder og arbejder med det online. Jeg er vant til at printe ud, gå lidt rundt i huset, sætte mig op i min seng og læse mens jeg drikker the, skrive igen, printe ud osv. Nu er det generelt svært at lære gamle hunde nye kunster, så der var kun eet at sige: Det dér, det gør jeg ikke uden marcipan!

Om marcipanen faktisk hjalp skal jeg ikke kunne afgøre, men jeg er da kommet i gang med det nymodens stads.

4 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Flot, du kan klare de nye tider, både med og uden marcipan, det er jeg sikker på, du kan.
    KH mor

  2. Marina siger:

    Held og lykke med ansøgningen. Mon ikke dit talent for at skrive fondsansøgninger overlever de nye direkte tider?

  3. Losarinas mor siger:

    Jeg er sikker på marcipanen hjalp ! Marcipan hjælper på alt ! – næsten da🙂

  4. LOL – godt taenkt. Marcipan er helt sikkert den bedste medicin.🙂

Skriv et svar

