Færdigt arbejde!

mikeJeg er ikke så lidt stolt.

Dén dag mellem jul og nytår, hvor jeg var i Maribo for at bytte gaver købte jeg garnet og opskriften til denne trøje, som nu hænger klar med knap og isyet navneskilt til at blive sendt af sted til en ung mand i mit bekendtskab. Han skal konfirmeres i maj dette år. Så det er en heremodel str. xs, og jeg tror den passer perfekt.

Manden kom i tanke om, at den trøje som jeg har strikket til ham, den har han da vist repareret på ærmerne op til flere gange. Så om ikke trøjen mon var til ham? Næ, men jeg er jo ikke længere bilist, så når jeg sidder og venter eller sågar når jeg kører i bus kan jeg strikke, og det med stor fornøjelse, bare det ikke er for indviklet – så jeg tager den i glatstrikning. Og sæføli skal manden have en trøje, men her går jeg en smule mere permakulturelt til værks. Trøjen på billedet er strikket af uld fremstillet i Tyrkiet. Vi permakulturister går meget op i bioregionalitet, så med al respekt for både Tyrkiet og globalisering og internationale markeder og handelsforbindelser, så foretrækker jeg uld fra lokale dyr, for eksempel Thorlin Mohair. Joan Thorlin bor i Stokkemarke, hun har blandt andet mohairgeder (kødet smager også godt , hvis man da ellers  spiser kød), det bliver spundet og farvet på Hjelhots Uldspinderi og allerede denne dags eftermoddag kommer en farveprøve med de blå farvetoner, hvorefter jeg kan afgive bestilling. Og forhåbentlig være godt i gang på torsdag, hvor jeg har mange timers rejse foran mig.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Der må næsten have været ild i pindene, så lynhurtigt du har strikket denne trøje. Den ser dejlig ud, Mike bliver nok glad for den. Held og lykke med den næste trøje, hvis der stadig er ild i pindene, bliver den jo hurtigt færdig.
    KH mor

Skriv et svar

