Fejø Permakultur

Så fik vi holdt vores første generalforsamling, det gik godt.

Til anledningen havde jeg og Mick bagt brød og tærter af ølandshveden fra Kai og Anita, her er Mick ved at kværne.

kvaernDer blev to tærter med halvt ølandshvede i dejen. Den ene var en ostetærte uden låg, jeg har ikke prøvet at lave en ostetærte før og det blev ud af hovedet og TGK, som vi siger. TGK står for Tværs Gennem Køleskabet. Men det blev godt. Den anden var en kartoffel-løg-tærte med låg og den blev smuk, jeg har fotograferet før og efter.

foerJeg filosoferede noget over om der skulle stå Fejø Permakultur på toppen, men jeg endte op med en sol. Sol, jord, luft og vand – det er lisoom det, der skal til for at vores liv udfolder sig her på jorden.

efterDen høvede op og blev så finr. Og så smagte den godt, ikke at forglemme.

Æggene var ude fra Kai og Anita. Sue kom med en ret af bønner fra egen have og en stegt kylling også af egen avl. Så der var korn og æg og kød og bønner fra vores helt lokale permakulturfællesskab under udvikling. Dejligt!

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Det ser virkelig ud til at være dejlige tærter, jeg ville ønske, jeg var i nærheden og kunne sætte tænderne i dem. Og så er det gode varer, de er lavet af. Sådanne tærter smager sikkert også godt både varme og kolde, så de bliver spist til sidste bid.
    KH mor

  2. SLURP – jeg bliver da helt sulten!

Skriv et svar

