Fremmede fugle

maskinerJeg så dem om morgenen, gennem køkkenvinduet. To store maskiner, der fyldte næsten hele vejens bredde. De “ordnede” hos naboen. Tak spids, tænkte jeg, så kommer de nok også her og “ordner vores blommetræer, der rager lovligt langt ud over rabatten – men ikke ud på kørebanen. Ret skal være ret.

Og så mindsandten om ikke de drejede lige ind på vores mark og holdt dér. Som to store, fremmede fugle fra en anden tid og et andet sted. Sønnen ville have elsket det, hvis han havde været 3 eller 4 år.

3 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Hvis man lige skal have klippet store grene af, er sådan nogle “fugle” vel på sin plads.
    KH mor

  2. Marina siger:

    Jeg syndes de gjorde et frygteligt grimt stykke arbejde mange steder på øen. Vores naboer fik nærmest skamferet buske og roser der slet ikke var ude på vejen og det gør mig trist for de har virkeligt forsøgt at skærer det hele tilbage på en pæn og nænsom måde.

  3. annemoloney siger:

    Ja, jeg ved ikke, jeg er noget ambivalent over for disse meget effektive maskiner. Vores blommetræer var i sandhed blevet “ordnet” – og det kommer vi så til at gøre noget ved.

Skriv et svar

