Dådyr i morgenbedet

Jeg vågnede lidt sent, men det var en herlig udsendelse, der var på i mit naturfjernsyn, live report direkte fra mit havebed. Der gik tre dådyr og gumlede, den ene en kalv, tror jeg. De hyggede sig rigtig og fandt tilsyneladende en masse, de kunne spise – meget selektivt går de snusende rundt med mulen og piler lige det ud, der er den bedste lækkerbidsken. Så der må trådnet over bedene denne sommer, jeg tror den samlede bestand er over tyve dyr nu – så hvis ikke det er den enen lille flok, der kommer, så er det den anden.

2 Comments Add yours

  1. Marina siger:

    Ja det er jo det. Dådyrene er skønne og hyggelige når de ikke lige spiser ens have eller vælter ens frugttræer. Måske vi skulle udsende en forhandlingsdelegation?

  2. evp siger:

    Dådyr er sikkert kønne at kigge på i en vis afstand, men nok lidt voldsomme i vores prydhaver. Måske skulle jeg til at være glad for, at vi blot besøges af mosegrise, de er knap så voldsomme.
    KH mor

Skriv et svar

