Plantevenner

I går eftermiddags trængte jeg til at skvadre, kastede mig op på cyklen med en kandefuld te og stod 5 minutter efter i vennernes have. Der er bare fuld gang i den, bede med pileflet omkring og hestemøg i bunden, masser af nyplantede alle-mulige-planter, drivhus og plæne. I vindueskarmen på toilettet spirede mange, mange tomatplanter. Vil du ikke have nogen med hjem?

Da jeg kom hjem skilte jeg dem omhyggeligt og priklede dem ud i hver sin potte. Den ene slags er cherrytomater, den anden slags er en oval italiensk madtomat, som efter sigende skulle smage helt fantastisk. Hus mig kommer de fleste på friland, jeg kan nok have 3 cherrytomater i havestuen.

Det er bare så SPÆNDENDE!

venneplanterDet er dem til højre, der er de italienske, ovale madtomater.

3 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Nutidens købetomater er flotte, men det er svært a t finde nogen, der smager godt. Jeg håber, du får nogen dejlige tomater ud af alle anstrengelserne.
    KH mor

  2. Madame siger:

    Det lyder rigtig lækkert med hjemmedyrkede tomater! Og bare det at se planterne vokse op er en stor oplevelse – og godt for sjælen😉

  3. annemoloney siger:

    Ja nu får vi se hvad det bliver til. Men alene det at gå og lege med tankerne er i sig selv en fornøjelse. Vejen er målet – målet er himlen. Eller som jeg har hørt at Theresa af Avila skulle have sagt det: Vejen til himlen er himlen.

Skriv et svar

