Frø til hele Fejø

froeDette foto yder ikke de mindst 100 frøposer med blomster, blomster, blomster, blomster og krydderurter helt retfærdighed – man kan se det bedre hos Badut, se posten fra den 20. marts. Det er HELT fantastisk, de kom med posten i fredags på selve dagen for forårsjævndøgn, og jeg har sået pragtsnerle, på latin: ipomoea, og basilikum og en sjov plante, som jeg aldrig har set før: en badesvamp (altså når den er høstet og tørret) samt blandet en del jord og Mick har stillet en reol op i havestuen til alle kasserne med frø og spirende og priklede og ompottede planter. Men hvis vi siger i snit 100 frø i hver af de mindst 100 frøposer, så er det 10.000 frø. Der er ca 350 helårshusstande på Fejø, – det er en 25-30 planter til hver eneste husstand. TAK, TAK, TAK Lotte, som jeg jo sletikke kender (endnu da). Hvor ofte har jeg ikke stået om foråret i et plantecenter og bare haft lyst til at købe ALLE frøene til de mange forskellige slags blomster. Men hver pose koster jo op mod 30 kroner, så jeg har altid begrænset mig til en 5 – 6 poser og så de frø, jeg selv har samlet.

Jeg er fuldstændig overvældet og kan kun sige: pas på med hvad du ønsker dig, for drømme opfyldes, ofte af uventede veje!

3 Comments Add yours

  1. Madame siger:

    Wauw, det var da fantastisk! Og når du nævner pragtsnerle ser jeg den straks for mit indre øje i min entré, hvor jeg har dyrket den hver sommer – snoende sig op ad en plantepind og derfra hen i lampen i loftet – med store blå blomster 😉
    Lotte er enestående …

  2. evp siger:

    Der bliver noget at holde øje med til sommer, når alle disse frø kommer i jorden. Pragtsnerle husker jeg jo fra Nigeria, i Danmark har jeg ikke haft held med den.
    KH mor

  3. Lotte siger:

    Anne, jeg er sikker på, at frøene falder i god jord hos dig og rundt omkring på Fejø – og det er en stor glæde at vide, at de mange frø ikke går til spilde.

    Jeg nyder at følge med på din blog, og jeg glæder mig til at se, hvad der kommer ud af frøene i løbet af året 🙂

Skriv et svar

