Stjernehimlen

I aftes var jeg til generalforsamling i min elskede Spirekasse. Det er bare så dejligt for sådan een som mig at tilbringe tid sammen med mennesker med hvem jeg deler denne passion for økologi og for at der skal være en jord at leve på for vore efterkommere. Da jeg trak cyklen hjem gennem den mørke, stille forårsaften stod månen som det smukkeste lysende segl i tiltagende og stjernerne lyste så klart, så klart. Jeg kender 3 stjernebilleder: Karlsvognen, Cassiopeia og Orions Bælte. Bæltet stod lodret og flot lige oppe over ladetaget, da jeg trak cyklen op gennem indkørslen.

Åh, salig fryd.

3 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Stjernehimlen borte fra byernes lys er jo fantastisk. På en måde har man jo fået den forærende og kan give den videre. Og den bliver ved med at være der.
    KH mor

  2. Madame siger:

    Ja, det er et syn, der også kan få mig til at blive salig. Enestående at være en del af dette store hele ;O)

  3. annemoloney siger:

    Ja, det er et kig ind i evigheden. Man tror stjernen er der, men måske er den gået ud for 10.000 år siden. Ubegribeligt for min hjernevindinger – men sådan er det.

Skriv et svar

