Startskud

Jeg ved det godt. Alligevel kommer det bag på mig hvert ENESTE år, hvordan der nærmest lyder et startskud den 1. april og så går det hele ellers rasende stærkt indtil midten af oktober. Vil du med, så hæng på.

I dag har jeg arbejdet inde hele dagen, desværre, men det var ikke muligt for mig at prioritere anderledes. Her til aften gik jeg ud med urinspanden – vi sepererer urinen fra og opnår derfor en kæmpe årlig vandbesparelse og der kommer god gødning til træer, roser, hegn og krat – og på vej ned i æblelunden så jeg de første sorte skovsnegle. Det var så mildt, så mildt.

Mit håb er at det bliver ved de sorte snegle, uha, ikke for mange af de brune.

3 Comments Add yours

  1. Madame siger:

    Vi er også helst fri for de brune snegle – jeg plejer at samle dem ind i regnvejr. Der er sket så meget i det lune vejr i haven i dag, så ja, startskuddet har lydt 😉

  2. evp siger:

    Hos os blev solen borte indtil langt ud på aftenen, følte jeg havde behov for både hue og vanter på min cykeltur. Men foråret ligger og lurer, tror jeg. Én eneste af de brune snegle har jeg set og trampet på.
    KH mor

  3. annemoloney siger:

    I dag kommer jeg helt sikkert til at sidde ude i det stille solfyldte vejr og drikke te. Men på vejen vil holde øje med de brune snegle, for de må ikke blive for mange hvis de planter, som jeg egrne vil have, også skal kunne være der.

Skriv et svar

