Som sommer

Den opmærksomme bloglæser vil se, at billedet foroven er nyt. Det ser næsten ud som februarbilledet (jeg fik ikke taget eet i marts) – men havemøblerne er kommet ud!

rabarb

I går gik vi ude vores to timer meditativt i haven. Mick fjernede mange rødder fra en særdeles invasiv plante, hvis navn jeg i dette øjeblik ikke kan komme på. Den blev indført af munkene, rødderne er gode mod podagra og her om foråret smager de små skud ganske fortrinligt. Men den breder sig og vil overtage det hele, hvis man ikke er opmærksom. Mick er heldigvis grundig. Vi kan konstatere at denne plante trives hos vore venner fra hvem vi fik hasselbuskene. Det er virkelig et ordinært navn og den er særdeles upopulær hos ikke-sprøjtende haveejere. Round up kan mange ting opå langt kortere tid end hakkejern og tålmodighed.

Jeg plantede en “blackthorn” – slåen. Som et lille træ er denne plante og barken er mørk og smuk. Jeg plantede en klump hybenroser og en lille syrenudseende busk. Og ellers gik jeg rundt og kiggede. Det er utroligt, som det gror.

Rabarberne

Løvstikke, en stor kraftig plante ser det ud til, som jeg troede var gået ud.

Og den spanske kørvel – eller sødskærm .

soedskaerm

maggiurt

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Ja, det myldrer op derude i det gode vejr. Det er da vel ikke skvalderkål, du ikke kan huske navnet på? Den er jo pæn i bladene og vel også i blomsten, der er bare det, at den helt overtager pladsen for al anden vækst.
    Så er det ved at være rabarbertid, her i huset er vi blevet glade for frugtgrød, de første rabarber er meget, meget lækre.
    I et par år har jeg prøvet at få løvstikke til at gro uden held, I ser ud til at have nogle flotte planter. Maggiurt har jeg hørt den omtalt som, man kan jo nok regne ud hvorfor.
    KH mor

  2. Johnd395 siger:

    It is also possible that Zynga’s chosen advertising network is to blame if we eafceddgbfke

Skriv et svar

