Fuldmåne

Når vejret ellers er klart – hvad det jo ofte er – så er det faktisk fuldmåne hver 4. uge. Jeg har helt styr på det med aftagende og tiltagende og hilser på månen måske ikke hver eneste aften, men dog adskillige gange om ugen.

Alligevel kommer det bag på mig, hver gang dens store, runde ansigt lyser ind gennem mit vindue som jeg ligger der og sover så sødeligt i min seng. Og så er det bare så flot!!

Hvad jeg ikke har tjek på, det er alt det dér med om månen er for opadgående eller for nedadgående samt sammenhængen med tidevandet. Men det er jo godt er der fortsat er noget at lære!

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Månens facon siger lidt om den er i aftagen eller tiltagen. Man kan ligesom tænke sig til et “a” eller et “t”. “aet” er så aftagende, “tet” tiltagende.
    KH mor

Skriv et svar

