Mondænt

mondaent

For det meste er mit kritiske – og dermed også selvkristiske – øje lukket når jeg går omkring i hus og have. Og lykkelig er jeg. Således forleden, da jeg havde priklet og pottet og plantet og pottet om til den store guldmedalje. Meget må grundet nattefrost endnu tilbringe dagene inde i havestuen og her var det jeg naivt tænkte, jamen, nu ser det da helt mondænt ud herinde, ryddet op – stort set – som der var.

Og så kan jeg jo godt se på fotoet, at der er meget langt til det mondænt iscenesatte, det smagfuldt indrettede, det…… ja, en hel masse, som det ikke er.

Det er et sted med en mulighed for at leve livet lige nu. Som det er. Smukt eller grimt, bedårende eller bedrøvende , iscenesat eller ikke. Det er som det er.

4 Comments Add yours

  1. Madame siger:

    Der serdejligt ud i din havestue! Befriende i mine øjne, at du ikke laver udstillingsbilleder med det perfekte liv omgivet af skønne buketter :o)

  2. evp siger:

    Mondænt eller ej, så er det et dejligt billede fra jeres lille hus på landet.
    KH mor

  3. Losarinas mor siger:

    Det er liv, der leves !

  4. annemoloney siger:

    Åh ja, det levede liv er ikke nødvendigvis altid det mest æstetiske.

Skriv et svar

