Farverige kvinder

farverige_kvinder

I går om eftermiddagen havde jeg en for mig yderst spændende samtale med to kvinder fra øen, som har startet tøjfirmaet Mutzu. Mærk forkælelsen. Den ene, Helle, er designer – det er hende til højre. Den anden, Gitte, er socialpædagog – det er hende til venstre. Men fælles for dem er at de har ben i næsen og noget på hjerte, noget de vil give til verden – og de har modet og kræfterne til at arbejde på sagen.

Dejligt at høre dem fortælle om tøjet og mødet med kunderne på messer, markeder og homeparties, om produktionen og samarbejdspartnerne og processerne – og dejligt at høre og dele visioner og muligheder for produktudvikling, der kan fremme hele øens udvikling.

Mutzu, ikke bare tøj. Lækkert og langtidsholdbart, klassisk med et twist. Jeg ik en bluse, en skøn bluse, som jeg ALDRIG i livet selv ville have købet. Den skal jeg have på til stor fest og fødselsdag her i slutningen af maj. Åh, hvilken fryd.

4 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Det er så dejligt at møde mennesker med noget på hjertet.
    Og du har fået noget lækkert til dig selv🙂

  2. evp siger:

    Der sker mere på Fejø, end man skulle tro. Så pludselig har du måske mere end een af disse skønne bluser.
    KH mor

  3. dax2 siger:

    Det er lige en historie til serien om kvinders foretagsomhed. Dejlig læsning🙂

  4. Madame siger:

    Det lyder rigtig spændende med Mutzu – jeg kendte ikke det mærke, men tøjet er bare så smukt! Du er heldig at være ejer af en af deres bluser …

Skriv et svar

