Fra monstrum, før og efter

skaal

Den store kasse med et monstrum af en saftpresser er nu pakket ud.

Der skete det at jeg i anden anledning var til lægen og jeg bad ham kigge på min fod, som jeg har haft jævla ondt i i lang tid. Gigt, sagde han – og jeg skal have taget blodprøver i morgen.

Gigt, det er sådan noget andre får. Men nej, jeg har været på nettet, og det er sådan noget mange får. Jeg håber stadig at blodprøven viset noget andet. Nå, men jeg slog op i den gode gamle doktor fuglebasse (Dr. Vogel), som har været min sundhedsbibel gennem alle årene. Rå kartoffelsaft (og et par andre ting som jeg lige nu har glemt), det er simpelthen KUREN i relation til gigt.

Så jeg pakkede ud, med voksensønnens hjælp så jeg også instruktionsdvd´en – hvad jeg nok ellers ikke ville have gjort – og det smager HIMMELSK. Ja, ok, ikke kartoffelsaften, den skal bare ned, men jeg presser to glas af 1 æble, 1 appelsin, 1/3 citron og så med diverse grøntsager. Det kan også være 2 æbler og flere dage var der ingefær i.

I dag var der grønkål og bladbede.

glas1I går var der hvidkål.

glas2

Det monstrum af en saftpresser er bare helt fantastisk!

5 Comments Add yours

  1. Madame siger:

    Din saft ser utrolig lækker ud, jeg må da have hevet min saftpresser ned fra øverste hylde.

    Jeg håber, du kan få has på gigten med kartoffelvand! Det vil jeg meget gerne høre mere om – i vores alder kommer der jo desværre noget her og der, man gerne ville have været foruden …

  2. evp siger:

    Da jeg kom i overgangsalderen fik jeg gigt (i fingerleddene), det gjorde ondt at hilse på folk. Man kunne godt give medicin, sagde lægen. Man kunne også lade være, han foreslog at lade være og se tiden an i 1/2 år (hvis jeg kunne holde det ud). Jeg holdt det ud, og gigten forsvandt. Jeg ville godt have haft en saftkur.
    KH mor

  3. Lotte siger:

    Jeg håber, du fortæller, om doktor fuglebasses råd virker efter hensigten. Både min mor og min far er begyndt at få gigt, og jeg vil gerne give rådet videre, hvís det har noget på sig.

  4. Losarinas mor siger:

    Fuglebassen🙂
    Håber det viser sig IKKE at være gigt.

  5. Tak for al den positive respons omkring min eventuelle gigt!!
    Ja, nu får vi se. Jeg fik taget blodprøver i dag og der skulle være resultat på torsdag. Jeg har været på nettet, gigt er ikke bare gigt, der er mange slags – genetisk hælder jeg til min mors løsningsmodel: Det går over!

Skriv et svar

