Valmuer

valmuer

Der er så mange blomster jeg elsker. Een af dem er valmuen, denne en staudevalmue, som får nogle KÆMPE blomster. Foto´et har jeg taget for nogle år siden, faktisk, men jeg synes at lyset falder så smukt, så nu deler jeg det med jer bloglæsere.

I går stod valmuerne med store bristefærdige knopper, så der kommer nogen dage nu hvor det bare gælder om at nyde blomsterne. Vupti, så er de forbi. Så kommer der noget andet. Og næste år. Vupti, så er de der igen. Jammen det er da fantastisk.

8 Comments Add yours

  1. Madame siger:

    Hvor er de smukke – vi har også havevalmuer, men de er lige knapt bristefærdige endnu, som dine er🙂
    Hvert år tager jeg frøene og spreder ud i resten af haven, så de nu står flere steder. ..

  2. evp siger:

    Jo, valmuer er fantastiske, både de store og de små. Smukkest er vel de store røde. Vi har flest gule, det er sibiriske valmuer.
    KH mor

  3. Losarinas mor siger:

    Igen viser naturen os sandheden; Grib nuet !🙂

  4. Ann Hansen siger:

    Hej alle valmue-elskere!
    Jeg vil så gerne eje en stor valmue staud.
    Har set at de gives i flere farver.
    Jeg har endelig fået min egen have så det er en plante jeg er nød til at eje!
    Hvor kan jeg købe frø el. planter?

    Valmuehilsen fra
    Ann i 6093 Sjølund

  5. Hej Ann

    Jeg tror du kan købe valmuer på en hvilkensomhelst planteskole – men det er jo nok ikke årstiden lige nu.
    Prøv at spørge på planteskolen dér hvor du bor.

  6. Kaja siger:

    Hej alle valmue-elskere
    Jeg er også vild med valmuer… og har fået samlet en masse staude-valmuer i gennem året 09… så vinteren bliver lang… jeg glæder mig rigtig meget til at se dem blomstre…
    Jeg har også været heldig at få fat i nogle frø… så der bliver travhed til foråret…
    Og så skal vi have lavet haven klar til at holde “åben have”… det er første år vi skal være med, det bliver bare så spændende…
    Kaja

  7. WOW, hvis I skal have Åben Have, så skal jeg da med!

  8. Kaja siger:

    Hej Anne… jeg har lagt nogle billeder ind på Face Book… der kan du se vores have….den er på ca 5000 kvm..
    Du får nærmere besked…
    Fortsat god weekend….
    Hilsen Kaja

Skriv et svar

