Akelejer

akelejerNy i haven er akelejerne, som jeg elsker. Dette er frø fra en god ven, som jeg såede i 2007, det tager to år før akelejen blomstrer. I år vil jeg tage frø og sprede dem mange steder, akelejer er een af de stauder, der godt kan vokse lidt vildt og engagtigt rundt omkring. Jeg har een mere, en helt hvidligt lyserød, som har sået sig selv – og det er jo næsten endnu bedre.

5 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Akelejer egner sig rigtig godt til blomsterengen, hvor de kan stå fredeligt og kaste deres frø.
    KH mor

  2. Losarinas mor siger:

    Jeg holder også så meget af Akelejer ! De vælger selv , hvor de vil gro og de breder sig uhæmmet og så er de bare sådan nogle glade blomster🙂

  3. Madame siger:

    Jeg holder også så meget af akelejerne og deres fine farver. Og jeg har netop i år opdaget én, der nærmest er hvid – det har jeg aldrig set før🙂

  4. Mona siger:

    Ak ja, akelejer er dejlige. Vilde og elegante.

  5. Marina siger:

    Jeg elsker også akelejerne og deres uregerlige trang til at udvikle sig og finde nye veje. De fleste frøsåede akelejer falder ud som de selv har lyst til (enkelte sorter er mere stanhaftige). Det er næsten denne varriation der fremkommer når akelejerne blander deres gener der er det allerskønneste ved blomsterne. Jeg har flere helt hvide akelejer, men flest grønhvide dobbelte, andre steder har jeg altid haft flest af de blå og lilla, men som sagt de bestemmer selv…

Skriv et svar

