Blomstrende peberrod

blomstrende_peberrod

Som med så mange arter, ja vel alle arter, så tror jeg også at der er flere arter af peberrod. Denne, som jeg fik i en potte sidste sommer (altså i 2008) af Siri Grinde har ualmindelig smukt fligede blade – og nu er den minsandten også begyndt at blomstre. Smukke hvide blomsterstande. Jeg forbløffes så ideligt over disse frembringelser fra moder natur – jeg anede ikke at de fandtes og så sker det lige foran min næsetip.

2 Comments Add yours

  1. Madame siger:

    Hvor er den yndig! Bladene er rene kunstværker. Ja, det er utroligt, så smuk haven er på denne årstid …

  2. evp siger:

    Peberrod har man jo for rodens skyld, det er da dejligt, at den også blomstrer.
    KH mor

Skriv et svar

