Hængeøret

passionsblomst

Jeg har en passionsblomst – eller havde, skulle jeg måske skrive – som har nået en betragtelig størrelse. En dag på min ø-cykelrute så jeg en passionsblomst i espalier op ad en mur. Nu er det sådan at vores havestue, der fungerer som planternes vinterresort, den bliver ikke større på samme måde som planterne gør det, lidt større hvert år. Og så var jeg tænkte at jeg kunne jo forsøge at sætte passionsblomsten ud på friland. Sådan rigtig nedgravet og ikke bare i en potte. Men ak, da jeg skulle havde den ud af potten med pilestativ og det hele, knækkede den af sin rod, der var et lillebitte stykke rod tilbage. Vi har vandet det bedste vi formår, men jeg tror desværre ikke den overlever dette. Så det er ikke kulden, der har taget pusten fra den.

Men hvem kan leve uden sine rødder?

I dag er det 1. pinsedag og den første sommerdag. I følge kalenderen, jordbærbedet har længe stået på i hvert fald forsommer.

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Øv… Hvad med at prøve at klippe den helt ned ? Så kan den måske bruge sine krafter på at danne rødder og ikke blad. Det er da et forsøg værd, når den alligvel står der og hænger med ørene.
    Det er en rigtig sommerdag i dag 🙂

  2. evp siger:

    Trist når store, flotte planter pludselig får nådestødet, du må anskaffe dig en lillebitte plante til trøst.
    KH mor

Skriv et svar

