5

nybagt

Disse brød ligner hvilke som helst nybagte brød. Men det er de ikke. De er netop de nybagte brød som de er. De har givet netop denne duft til hele huset på netop denne dags morgen. Og det er netop mig, der glæder mig til at sætte tænderne i dem.

1. Surdejen virker stadig (utroligt, men sandt)

2. Vi bager stadig (vi kunne jo lisså godt have droppet det, man kan jo købe)

3. Solen skinner (men det har lige regnet og vi mangler bare sådan vand.

4. Jeg har sovet godt i nat (og det gør jeg 29 ud af 30 nætter vil jeg tro, næsten hver eneste nat)

5. Jeg var glad da jeg vågnede (og det er jeg næsten hver eneste morgen)

Og sådan kunne jeg fortsætte. Hverdagens små banaliteter og trivialiteter, som jeg glæder mig over og som jeg bevidst har lært mig at fokusere på gennem årene. Ikke at der ikke er problemer og ikke at jeg ikke forholder mig til dem. Men – meget løser sig af sig selv, af og til på forunderlige måder. Og meget kan man alligevel ikke løse, det ligger uden for det rum, som man som enkeltperson reelt har indflydelse på.

Nogengange er jeg sur, vranten, negativ. Eller klagende eller trist og ked. Det hører med til at være et levende menneske.

Men ikke lige nu.

Livet er skønt, endnu en dag.

3 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Hvor er du dog en dejlig kvinde ! 🙂 – Tak .

  2. Lotte siger:

    Er det mon et gennemgående tema på Fejø i dag?

    Livet ER skønt!!!
    (Og jeg kan næsten dufte dine brød! Eller måske er det duften af min barndoms hjemmebagte, jeg har besøg af?)

  3. evp siger:

    Brødene ser lækre nu, måske ville alle blive i bedre humør, hvis vi vænnede os til mere brødbagning.
    KH mor

Skriv et svar

