Honningtavler

bitavler2

Vores søde, søde biavler på Fejø, Peter White, havde vores to wwoof´ere med ude og lave bidronninger i går. I heden – ganske vist i de endnu ikke alt for varme formiddagstimer, men de svedte nu godt i bidragterne. 20 dronninger lavede de.

Peter mistede mange bifamilier i den forgangne vinter, så jeg tænker at dronningeproduktionen er en del af at udbedre skaden og forebygge et nyt tab.

De fik en tavle med hjem, de gyldne dråber løb ned i gryden. Tager man at stykke af sådan en tavle med voks og flydende honning i munden kan man gå og tygge længe på det. Som tyggegummi. Smagsoplevelsen ufortalt.

Jeg havde selv bistader et par år fir snart mange år siden, men jeg hævede voldsomt når jeg blev stukket, så jeg opgav denne syssel. Men jeg er stadig dybt fascineret af biernes liv – og tænker i mit stille sind at jeg måske selv kunne passe et par stader når jeg engang er på pension?

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Der sker så mange spændende ting hos dig og omkring dig 🙂

  2. evp siger:

    Biernes liv er sikkert spændende, men jeg husker hævelserne, du havde pga bierne, for mange år siden, så det er nok klogt bare at være tilskuer.
    KH mor

Skriv et svar

