Chiliblomster

chliiblomstDe var godt nok længe om at komme i gang, chilierne. Jeg har to slags i år, begge af frø, som jeg selv har taget. Jeg såede 3 slags, faktisk, men den ene spirede ikke. Det gjorde til gengæld de to andre og jeg har priklet og pottet om som man skal. Men groede, det gjorde de nu ikke.

Så nu, hvor varmebølgen er kommet over os har de taget revanche. Den første blomst kom for et par sage siden og der er knopper i mange af planterne.

Jeg er begyndt at bruge chili lidt mere. Uh, og jeg ville gerne lave chutney af en del af alle de mange stikkelsbær i år. Der kommer en retreat gæst i weekenden, hun vil sikkert gerne plukke stikkelsbær………

4 Comments Add yours

  1. Lone Meyland siger:

    Hej Anne – hvordan bærer jeg mig ad med at følge denne blog?? mange hilsner Lavendel/Lone

  2. Losarinas mor siger:

    Jeg holder meget af chili og bruger det en del. Stikkelsbær-chutney med chile- det må smage mums !

  3. evp siger:

    Der er vist mange slags chilier, stærke og mindre stærke. Når man har renset de stærke, skal man passe på ikke at gnide sig i øjnene.
    KH mor

  4. Madame siger:

    Dejligt at læse, at dine chilier endelig er begyndt at vokse! Det er en fryd at se, at noget man selv har sået, vokser op – jeg nyder mine chiliplanter hver dag :O)

Skriv et svar

