Fornemt besøg

fornem

Bladrosetten begyndte sidste år – som det jo er på to-årige planter. Jeg troede at det var en digitalis, måske en særlig slags, den var lidt mere spids i bladene end de sædvanligvis er. Og jeg har glædet mig her henover forsommeren til at se netop denne digitalis springe ud. På en meget fin plads, lige i et hjørne af et bed.

Og så viser det sig at det ikke er en digitalis, men en vild plante som ikke er så almindelig endda. Lige nu kan jeg ikke huske dens navn. Alrune? Nå, det kommer nok. Men jeg simpelthen så glad for den og føler mig beret over at den vil gro her. Og den har selv fundet på det!

4 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Jeg så billedet og tænkte, det måtte være et kongelys, det er det vist alligevel ikke, men kan ikke finde på noget bedre. Men fornem ser planten ud.
    Kh mor

  2. Manna siger:

    Ja de ter sig nu en gang underlig de planter. Jeg har en mange til i hvid/pink. Har gravet den op utallige gange, og alligevel kommer der en ny hvert år.
    Jeg er overbevist om, at din plante er en Kongelys, de findes i mange varianter.
    Du kan se min kongelys på min blog den 29. juni
    God weekend

  3. Losarinas mor siger:

    De planter , der selv vælger at gro hos en, står også mit hjerte nær🙂

  4. Lavendel siger:

    Det er – giver jeg de andre ret i – kongelys- den store af dem, har dem selv i massevis. Jeg blev ret glad, da jeg så rosetterne sidste år – sikker på det var digitalis, men nej det er den gråfiltede kongelys.
    Jeg har en blomsterblog på http//:lavendelsblomsterblog.blogspot.com du er velkommen til at kigge ind. mange hilsner

Skriv et svar

