En anden selvsået plante

gulblomstDenne gulblomstrede staude havde jeg ønsket mig i nogle år. Så en dag spirede den frem ude i rosenbedet. Jeg tænker den må være frøformeret og kommet med en fugl. Men i hvert fald, så flyttede jeg den til et endnu meget rodet bed, men som der dog er så meget orden på at det skal være et blomsterbed. Der er nu dén og violfrøstjerne.

Den har en pæn størrelse nu. Smukke store blade og dejligt varmt gule blomster i blomstringsperioden.

Om vinteren er den helt væk. Jeg vil tænke på mig selv som denne plante når jeg ind imellem føler mig heeeelt død,

2 Comments Add yours

  1. Losarinas mor siger:

    Jeg ved ikke hvad den hedder, men den stod i mine børns Børnehave.

  2. evp siger:

    Jeg har kigget i min staudebog, kunne det mon være en stor tusindstråle?
    KH mor

Skriv et svar

