Tusindstråle

tusindstråleTusindstråle hedder planten da selvfølgelig! Den gule, storbladede og frodige staude. Navnet får mig til at tænke på dette billede af Hildegard af Bingen, det er også tusind strålende stråler. Det minder mig også om frøstandene fra kurvblomstfamilien – for eksempel Løvetand. Mælkebøtten den ringeagtede, der er så frodig og rummer selve solens kraft.

3 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Nu går jeg og funderer over, om ikke jeg må anskaffe mig en tusindstråle, håber, den vil trives i min have.
    KH mor

  2. Lone Meyland siger:

    Jeg tror den trives alle steder, den er temmelig svær at komme af med, når den først har sået sig…

  3. Jeg tror at vores Tusindstråle er så stor nu at vi kan tage en aflægger til efteråret.

Skriv et svar

