Permakulturkursus, uge 2, dag 2

4.august

I weekenden begyndte jeg designet at Fejø Retreat, vores sted. Jeg har haft kort med og fløjet hen over ejendommen med Google Earth og Krak.
Jeg tegner kortet i 1 : 500 på kartonstykker, der er limet sammen. Det fylder pænt, en hel bordflade. Der er højdekurver. På et kort af papir har jeg lavet analysekortet, vindretninger, eksisterende hegn, damme og beplantninger, veje og bygninger. Ridestierne skal jeg huske. Jeg er begyndt så småt at arealberegne, hvor store arealer skal der til for at lykkes med dit og dat. Og hvor meget fylder det på kortet at vi har besluttet at 1,75 ha skal plantes til med vedvarende skov?

Ellers havde vi gæstelærer på i går, Poul Erik Pedersen som også er aktiv i Permakulturforeningen. VAND stod den på i tre timer om eftermiddagen og om aftenen handlede det om landskaber, keylines, mønstre med videre i designet. Han havde en serie med nogle helt vidunderlige lysbilleder af naturens mange former.

I dag fortsatte vi med affald………….. og byøkologi.

Eftermiddagen bød på ekskursion til Bjarne Wickstrøms mest fantastiske sted, det er sådan noget man eller kun læser om.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Noget hvilekursus i disse 2 uger er det bestemt ikke, det får sikkert en masse ideer til at spire og blomstre fremover.
    KH mor

Skriv et svar

