Pral

pralDa jeg kom hjem for en uge siden så den endnu mere fantastsik ud, for nu er nogen af alle de mange lysende orange blomsterklaser ved at blive til bønnebælge. Pralbønnen, den nu toårige og vinteroverlevende.

Mon det er dén, der har gjort miljøet i citrontræet ugunstigt for myrerne og deres bladlusehold? For der er ikke længere myrer og bladlus.

Jeg spekulerer på om den, pralbønnen, vil overleve endnu enagng, men det vil jo vise sig om den faktisk er en slags busk og mangeårig. Alene dét at den er toårig er fortsat lidt af et mystikum for mig.

2 Comments Add yours

  1. evp siger:

    Den ser stor og flot ud, denne pralbønneplante, håber bønnerne vil smage godt – for man spiser dem da, gør man ikke?
    KH mor

  2. Jeg var faktisk lidt i tvivl om man kan spise dem. Jeg har tjekket det på nettet og det kan man, men ikke rå, de skal koges først. Men det er vist bedst med de fleste bønner.

Skriv et svar

