Virvar i bønnestagerne

boennevirvarBønnestagerne på pralbønnen, som skød for 2. år i træk i citrontræets store balje, er eet stort virvar. Jeg havde tænkt at jeg ville bygge et kæmpestativ, det kunne have set flot ud. Men det er en af de mange ting, der blot blev ved tanken.

Jeg ved at man skal glæde sig over det, som er og som sker og ikke lade sig fortvivle – eller blot ærgre sig for den sags skyld – over det som ikke er eller det, som ikke blev som man havde tænkt det. Det er en del af livet, urealistiske planer, urealistiske forventninger, ting man ønsker, visioner man har, længsler.

Lige nu hvor sommeren går på hæld og jeg har en formiddag sat af til bare-at-nyde-det, så synes det mig at mange af mine planer og ønsker, det kom aldrig rigtig op at klatre i stativet, men ligger i en sammenfiltret bunke med masser af liv. Men meget vil dø, når jeg forsøger at rede det ud og være realistisk omkring hvad jeg rent faktisk tror på.

Jeg vil lade det ligge sammenfiltret og levende en stund endnu!

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Selv om pralbønneplanten er lidt af et vildnis, så er der forhåbentlig mange bønner at høste alligevel. Hvis en del af bønnerne tørrer ind, kan de måske bruges som frø til næste års såning.
    KH mor

Skriv et svar

