Og så er der hyld

hyldDet ligner til forveksling den grydefuld jeg havde forleden med brombær og æble. Men det var sommeræbler fra naboen og nu er det guldborg fra vores egen have. Bærrene er hyldebær, som vores retreatgæst har været så sød at plukke en hel spand fuld af. Jeg har så ribbet dem, hvad jeg ellers aldrig plejer med hyldebær – men disee var så søde og så tidlige og så….. ja, nu er jeg jo i gang med al det her permakulturmarmelade til på lørdag til det økologiske høstmeked og så tænkte jeg at jeg ville prøve at lave syltetøj/marmelade af hyldebær og guldborg æbler. Indtil videre er der kommet 2 kg gulborg og 2 kg hyldebær og 1 kg sukker – men nu får vi se hvordan det smager og tager sig ud i morgen tidlig.

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Marmeladen får sikkert en flot farve af disse hyldebær. Jeg må ned i parken og sikre mig lidt bær til hyldebærsuppe.
    KH mor

Skriv et svar

