Brødboller af ølandshvede, lokalt dyrket og økologisk, forstås

broedbollerTidligt i morges stod jeg op og bagte. Dejen havde jeg lagt i aftes. 1/2 pakke økologisk gær, 3 liter vand og 4 kg økologisk ølandshvede, netop kværnet.

Jeg var ude at morgenbade og første hold var i ovnen, da jeg tog af sted, andet hold stod til hævning. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg lavede runde brød – de er smukke. Eet er næsten allerede næsten spist, nu vejer jeg de andre og kommer dem i fryseren – de skal sælges på lørdag. Hvis nogen vil købe, det ved man jo aldrig.

Dejen lagde jeg i morges til 8 nye brød, det passer på en prik i den store røde gryde. Dem går jeg ud og bager nu. Så bli´r der 15 til salg – det tror jeg rækker.

dej

One Comment Add yours

  1. evp siger:

    Brødene ser mere end lækre ud, så de bliver sikkert solgt som planlagt, ellers kan de jo holde sig længe i fryseren.
    KH mor

Skriv et svar

